Wednesday, December 1, 2010

Home » » Rokok dan surah Yasin. Relevankah?

Rokok dan surah Yasin. Relevankah?



Iklan ni memang tak pernah ada lagi dekat Malaysia. Kalau tak silap iklan ni ditayangkan di Indonesia. Aku bukan apa, kerana iklan ini, aku kecewa. Surah-surah dalam Al Quran untuk dibuat main. Aku faham apa yang ingin disampaikan dalam iklan ni tapi penggunaan Surah Yasin bagi aku tak sesuai. Seolah-olah mempersendakannya.




  • Aku puji orang yang bagi idea utk buat iklan macam ni, sangat menarik. Aku sendiri tak terfikir.
  • Tapi, relevankah penggunaa surah Yasin itu? Nampak macam dipersenda, kan?
Gajah mati meninggalkan gading, harimau mati meninggalkan kulit, manusia mati meninggal dunia. Jangan merokok.



Credit to: Imah Ismail

6 comments:

  1. salam....

    merokok bukan saja bahaya kepada diri sendiri, malah orang sekitarnya...

    perngguannya surah yassin tu tidak wajar..:)

    ReplyDelete
  2. bergantung pada orang yang menilainya...

    pada pandangan nana,cara penyampaian surah yasin tuh kurang sesuai lah.. hehe :D

    ReplyDelete
  3. mungkin mesej dia sgt tersurat.. jadi kena pikir2kan... =)

    ReplyDelete
  4. rokok tanda mati...surah yasin mengiringi mati. Mungkin dia orang guna konsep reverse psychology kot

    ReplyDelete
  5. woww .... meremang bulu romaa :)

    ReplyDelete

Justin Guarini said,"Either positive or negative comments are good because it shows I am still relevant." So, leave your comment here :)