Wednesday, September 15, 2010

Home » , » Blog yang membantu !

Blog yang membantu !

Blog aku wajah baru. Saja jaa ubah angin. Apa yang aku buat ni, semua hasil menimba ilmu dari blog Mijie. Blog ni sangat amat terlalu membantu aku. I'm a newbie, so memang banyak benda perlu aku belajar dalam nak meningkatkan kualiti blog aku ni. Aku berusaha untuk mematangkan blog aku, menjadikan blog aku site yang berguna. Apa yang terdapat dalam blog aku, hasil pengalaman diri sendiri.

Tooltip
Benda ni saja aku letak. Niat nak bagi cun. Cuba letak kursor tu kat link dalam blog aku ni, apa yang akan keluar?


Shoutbox versi Ajax
Shoutbox versi ajax ni best. Sebab lagi cun. Tapi tujuan aku letak benda ni sebab shoutbox jenis ni lebih ringan. So, load time aku punya page tak lah lambat sangat.


Tukar ayat 'Link Within'
Bosan dengan ayat Link Within. Tak sedap mata memandang.


Aku tak nak menyusahkan visitor yang datang tengok blog aku tunggu lama nak bukak, so aku ringankan blog supaya cepat loading. Rujuk, Mijie: Melajukan Loading Page Dengan CSS Compressor.


That's all.

3 comments:

  1. ghajen gilak kwn aku nih. chemist woi chemist!!!

    ReplyDelete
  2. cantik dan sistematik. sedap mata memandang

    ReplyDelete

Justin Guarini said,"Either positive or negative comments are good because it shows I am still relevant." So, leave your comment here :)