Saturday, July 24, 2010

Home » » Perempuan yang mahu cantik.

Perempuan yang mahu cantik.

Sekarang, siapa pun sanggup buat macam-macam hanya sebab nak cantik. Taruk macam-mcam bahan kimia dekat muka. bahan-bahan tradisional tak nak cuba hanya sebab lambat.  Aku percaya, tips orang orang dulu lagi oke untuk kita ikut dari tambah bahan kimia entah apa-apa kat tubuh kita. Dalam bab penjagaan kulit muka la kan, aku pantang orang yang suka robek jerawat. Lepas tu bila dah berkawah muka, baru nak teriak. jangan la robek, biar saja dia tumbuh dengan bahagia. nanti dia hilang juga. Tips lain:


Buncit, peha besar punya?
Jangan minum air masak dua jam sebelum tidur.


Perut boroi?
Janganlah habiskan masa untuk berdengkur selalu. Jangan minum air ais selalu.


Jerawat bagai cendawan tumbuh selepas hujan.
Lumur lendir pokok lidah buaya dekat muka. Ada kawan aku cakap pakai lendir belut? Err.


Buang bulu kaki?
Orang cakap, lumur minyak zaiton dengan gula. Act, aku ragu-ragu sikit. Kan buang bulu kaki haram. Kawan aku cakap, tak apa kot sebab cara ni, dia meluruhkan, bukan cukur. Kalau betul, oke la juga. Tak lah tambah dosa bagi yang taksub sangat nak cukur bulu kaki.


Nak cantik, rambut mesti cantik jugak. tapi janganlah pi tayang kat public. Aurat, simpan untuk future husband. :)


Lembutnya rambut.
Kasi taruh itu sama lendir pokok lidah buaya.


Nak rambut panjang?
Jangan ikat rambut time nak tidur. Aku pun tak tau sebab apa. Maybe tak nak tumbesaran terbantut kot.


Rambut lurus?
lumur perahan limau kasturi.


P/s: Mostly tips untuk perempuan. Tapi tak apa, kepada maknyah di luar sana, boleh cuba juga. 

1 comment:

  1. nk bulu mata pjg pun lumur lendir lidah buaya
    sdri extract
    pastikan bersih :)

    ReplyDelete

Justin Guarini said,"Either positive or negative comments are good because it shows I am still relevant." So, leave your comment here :)